27 iulie 2011

REVIEW: Euro Truck Simulator

Euro Truck Simulator este un simulator cu camioane auto, fiind dezvoltat de SCS Software, fiind publicat de mai multe companii de publishing, in Germania fiind publicat de Rondomedia, in Rusia de Akella, in Marea Britanie de Excalibur Publishing, in Polonia de TopWare, in Ungaria, Cehia si Slovacia de Seven M, in Franta de Anuman, iar in Scandinavia de Wendros, avand exclusivitate totala pentru Microsoft Windows (PC), fiind lansat pe data de 29 August 2008, iar pe data de 15 Aprilie fiind lansata Gold Edition (Editia de aur), care avea mult mai multe lucruri fata de editia initiala, cateva masini noi fiind adaugate, iar unele caracteristici noi facandu-si aparitia in Gold Edition, facandu-l mult mai palpitant si mai interesant, reusind sa simuleze la perfectie cariera unui sofer de camioane, care lua curse dintr-un oras, si le livra in alt oras sau alta tara, avand la dispozitie o mica parte din Europa, mai exact avand la dispozitie tarile din mijlocul Europei, acestea fiind Spania, Portugalia, Germania, Franta, Italia, Elvetia, Polonia, Austria, Belgia, Republica Ceha, Olanda, si Marea Britanie, dar Marea Britanie fiind accesibila doar in versiunile 1.2 si 1.3, care acestea adug putine imbunatatiri pentru joc, si rezolva eventual unele bug-uri, care persistau in versiunile anterioare, facand acum versiunea mult mai jucabila, si fara bug-uri, fata de versiunea initiala, iar desigur, in Marea Britanie putand conduce pe partea stanga, fiind cateodata cam derutabil pentru jucatorii acestui joc, dar desigur, daca persisti in joc si il joci cat mai mult, te vei obisnui, si nu te vei mai despartii de acest joc, decat dupa foarte multi kilometrii in bordul camionului tau, si multe drumuri Europene strabatute de tine, din lung si in lat, si multi bani facuti, din urma livrarilor de marfa, si cursele pe care tu le-ai acceptat.

Prima data cand intrati in meniu, observam un meniu foarte simplu, cu optiunile de baza, ca de exemplu New Game (Joc nou), Load Game (Incarca jocul), Options (Optiuni) si toate paginile de baza pentru un meniu care face parte dintr-un joc video, fiind, dupa cum am mai spus, foarte simplu si usor de folosit, punandu-ti la dispozitie o gramada de controale in sub-meniul Options (Optiuni), putand chiar sa il jucati si cu volanul, dar, sfatul nostru, in legatura cu jucarea acestui joc cu volan, este ca nu se merita daca nu aveti un volan cu vitezele separate (H-Shifter), fiind necesar pentru a putea experimenta orice element din acest joc, avand in vedere ca este un simulator cu camioane. Imediat cum incepeti un joc nou, dumneavoastra putandu-va alege o tara de inceput, mai pe scurt o tara natala, din care veti incepe sa livrati marfa firmelor, avand acces doar la cateva tari, depinzand si de marimea/asezarea tarii dumneavoastra, cu cat fiind mai mare, cu atat accesul la alte tari fiind mai redus, si viceversa. Cum va-ti ales tara natala, va este prezentat un showroom, avand un buget de 100.000€, si avand la dispozitie o gama variate de camioane, firmele din joc fiind acestea: Swift(Scania), Valiant(Volvo), Majestic(Mercedes) si Runner(Renault), avand fiecare marca cate trei modele, C(Slab), B(Mediu), A(Puternic), fiind 20 de camioane in joc, fiecare avand caii specifici acelui model, apatamentul rezervorului fiind mai mic la camioanele C fata de camioanele A, combustibilul fiecarui camion terminandu-se dupa o anumita distanta parcursa, putand sa vedeti camera de la volan, unde aveti la dispozitie luminile, stergatoarele, semnalele, frana de motor, frana de mana si avariile, aceste elemente facand jocul si mai realistic, iar pe bord fiind afisata distanta pe care o mai puteti parcurge cu combustibilul actual, temperatura apei si uleiului, si desigur, viteza pilotului automat, putand selecta pilotul automat de pe tasta C, iar viteza pe care dumneavoastra o aveti cand apasati tasta C, v-a ramane pana cand dumneavoastra veti frana sau veti accelera, automat, pilotul automat oprindu-se, si punandu-va din nou in controlul camionului. In timp ce veti avansa in cariera, ve-ti putea debloca alte tari, si licente pentru ADR, putand sa transportati combustibili, mai pe scurt cisterne, jocul devenind foarte bine realizat.

Ca incheiere, grafica jocului este foarte bine realizata, interiorul camioanelor fiind foarte bine modelate si texturate, fiind foarte detaliate, textura camioanelor fiind glossy, iar textura drumurilor fiind realistica, dar ceea ce ni s-a parut un pic cam exagerat, au fost cerintele de sistem.

In conluzie, jocul este un joc foarte frumos, iar daca sunteti pasionati de jocurile simulatoare, trebuie sa-l jucati, noi acordandu-i nota 8.2.

Scris de: Isar Catalin| 26.07.2011