22 august 2012

REVIEW - The Amazing Spider-Man

Poate că pentru mulți dintre noi a fost o dezamăgire atunci când Spider-Man Edge of Time s-a lansat exclusiv pentru console, varianta pentru Windows fiind inexistentă. Cu toate acestea, cei de la Activision tocmai au lansat un titlu proaspăt din seria Spider-Man, care a fost lansat atât pentru console cât și pentru Windows. Acțiunea jocului are loc la doar câteva luni după evenimentele din filmul cu același nume.

La doar câteva luni după evenimentele din film, Peter Parker și Gwen Stacy reușesc să se strecoare în zonele mai puțin accesibile ale laboratoarelor Oscorp, Gwen având câteva dubii cum că cei de la Oscorp ar continua experimentele speciilor mutante (cross species) pe care Curt Connors le făcea. Suspiciunile lui Gwen se dovedesc a fi adevărate, Oscorp având acum un alt savant la conducere, acesta fiind Alistair Smythe, cel care continua experimentele și injectând animalele cu ADN uman, acestea purtând un virus care va urma să se răspândească în tot orașul, creearea unui antidote de către Alistair eșuând, acesta urmând să fie antagonistul jocului, geniul nebun care în opinia lui va încerca să salveze orașul New York de animalele care poartă virusul, dar care nu va face decât să distrugă orașul.

Ceea ce nimeni nu știe este că Spider-Man este perfect cross species (specia perfectă) care este imună la virusul pe care animalele le poartă, acesta încercând să găsească un antidote pentru a vindeca oamenii care au fost infectați. Spider-Man reușește să îl ajute pe Curt Connors să evadeze, cu scopul de a-l ajuta să creeze un antidot, acesta devenind personajul negativ al orașului. În primă instanță, Curt Connors crează un antidote pe care Spider-Man încearcă să-l livreze lui Gwen, aceasta fiind infectată în urma unei mușcăturii a animalului care a scăpat de sub control în laborator, dar Alistair decide să folosească el antidotul, care se dovedește a fi un eșec, iar Alistair nemai putând să își folosească picioarele. De aici începe lupta pe care Alistair decide să o ducă cu Spider-Man, cel care i-a făcut rău.

Într-un final, Curt Connors reușește să își dea seama că sângele lui Spider-Man este cheia pentru a crea antidotul, acesta reușind să creeze antidotul mult dorit. Spider-Man încearcă să livreze antidotul lui Gwen, reușind, dar mai târziu acesta este infectat de către Alistair cu nanoboți, pierzându-și puterile.
Mai multe lucruri despre poveste nu am să dezvălui, vă las pe voi să jucați jocul și să aflați ce se întâmplă după ce Spider-Man își pierde puterile. Cât despre gameplay, acesta este asemănător cu celelalte jocuri din serie, combat-ul fiind relative îmbunătățit, elemente noi fiind introduse, noul sistem de dodge fiind unul asemănător cu cel din Batman Arkham City/Asylum.

Un lucru interesant și care pot spune că mi-a plăcut este modul de a călătorii prin New York, acesta fiind asemănător celui din Web of Shadows, având câteva mici îmbunătățiri precum mișcările pe care Spider-Man le face atunci când lansează pânză dar și acrobațiile pe care le face. Un lucru nou este acela că atunci când dorești să lansezi pânză, nu se mai face printr-un simplu click dreapta, ci va trebui să ți apăsat LShift+Richt Click.

Ceea ce mai este interesant și face jocul mult mai palpitant sunt paginile benzilor desenate pe care le poți colecționa, acestea fiind împrăștiate prin oraș, iar după ce ai reușit să colecționezi toate paginile, benzi desenate vor fi deblocate, care pot fi citite din meniul principal.

Încă un lucru benefic pentru acest joc sunt costumele pe care Spider-Man le poate purta, acestea putând fi accesate din șifonierul din apartament, fiind în număr de 10. Unele costume se vor debloca atunci când jocul va fi terminat, dar deblocarea anumitor costume făcându-se în urma completării misiunilor din oraș.

La capitolul grafică, jocul reușește să ne surprindă și să ne lase o impresie plăcută, aceasta fiind foarte realistică iar efectele video fiind foarte definite. Pentru o experiență plăcută și pentru a beneficia de grafica pe care acest joc ne-o oferă, vă recomand să jucați acest joc cu setările la High.

Ca și încheiere, pot să vă spun că jocul este o continuare desoebită pentru filmul cu același nume, acesta merită să fie jucat, iar pentru a putea înțelege povestea și mai bine, vă recomand să vedeți filmul iar apoi să jucați jocul. Aveți graficul pentru joc, cu observațiile necesare dar și notele obținute.