7 septembrie 2011

REVIEW: Dead Island

Dead Island este un joc ce se incadreaza in genul FPS (First Person Shooter), Survival Horror, Action, Adventure, Role Play si Open World, fiind dezvoltat de Techland, si publicat de Deep Silver, pentru Microsoft Windows (PC), PlayStation 3 si XBOX 360, folosind engine-ul Chrome Engine 5, lansandu-se pe piata jocurilor pe data de 6 Septembrie 2011.

La prima vedere, jocul este unul superb, cu peisaje de vis, o insula asezata in locul perfect, fiind inconjurata de paduri, regiuni muntoase dar si de marea superba, de un albastru pur, cu o statiune de vis, unde multi si-ar dori sa petreaca o vacanta in aceasta statiune. Aceasta este prima impresie pe care ti-o poti face despre joc. Una gresita, deoarece frumusetea jocului dispare odata cu zombie care incep sa apara, si sa infesteze insula, iar majoritatea oamenilor fiind infectati, urmand sa se transforme in zombie, si sa ii infecteze si pe ceilalti, pornindu-se o lupta intre zombie si oamenii care inca nu au fost infectati, si doresc sa scape de pe aceasta insula care iti creeaza o impresie minunata de la departare, dar cu cat te apropii mai mult, vei incepe sa observe sangele care predomina pe nisipul de pe plaja, masinile oamenilor care acum sunt distruse si incendiate, si tot haosul care este provocat pe insula, din cauza zombiilor.

Dead Island este un joc care ne ofera posibilitatea de a explora lumea acestuia, pe care acesta ne-o pune la dispozitie, fiind deasemenea un joc Open World, putand explora imprejurimile de unul singur, sau putem folosi modul Cooperative, care poate sustine maxim 4 jucatori, cu care vom explora insula, si vom incerca sa salvam oamenii de zombie care vor sa-i ucida, si sa-i infesteze.

Jocul contine deasemenea un sistem bine realizat si gandit, de unde iti poti face Upgrade la abilitatile tale, de fiecare data cand ai cate un Skill Point, acestea obtinandu-le in urma ce omori monstrii si completezi misiunile pe care oamenii de pe insula ti-le dau, fiind deasemenea si Level-ele prezente. Pentru a putea avansa in Level, va trebui sa omori monstri sau sa completezi misiuni, iar acestea iti vor oferii un numar de XP, care mai incolo, iti vor debloca si Skill Points. Tot o functie interesanta pe care acest joc o are, este aceea de a-ti putea face Upgrade la armele pe care tu le ai, putand sa iti repari armele, deoarece acestea se vor deteriora in urma ce vor fi folosite pentru a te apara impotriva zombiilor, si nu vor mai fi lafel de folositoare ca inainte. Deasemenea iti poti imbunatatii armele, in urma imbunatatirilor, acestea obtinand o rezistenta mult mai mare fata de cea dinainte, si deasemenea, loviturile fiind mult mai puternice, reusind sa omori monstrii mult mai usor cu arme imbunatatite fata de cele care nu au fost imbunatatite.

Actiunea din joc este plasata pe insula imaginara numita Banoi, fiind localizata pe coasta din Papua Noua Guinee, iar personajul pe care tu il vei alege, avand la dispozitie 4 personaje, cate 2 baieti si 2 fete, dintre care tu vei putea alege pe cel care iti place cel mai mult. Imediat dupa ce ti-ai ales personajul, povestea incepe foarte brusc. Tu te vei trezi intr-o camera din hotelul Palms Resort, care se afla deasemenea pe insula Banoi, iar oamenii din acest hotel fiind disparuti, sau chiar morti, in urma atacului creat de zombie, iar o chestier care te avantajeaza pe tine, este aceea ca tu esti imun la zombie, si nu te poti transforma in acestia, abilitate pe care o vei mai intalnii si la alte personaje in joc, pe care le vei ajuta sa scape de pe insula.
Cele 4 personaje principale ale jocului sunt urmatorele: Xian Mei, o fata care este angajata la hotelul Royal Palms, fiind nascuta si crescuta in China, iar imediat ce a devenit majora, a venit in Banoi, pentru a se angaja si a lucre la hotelul Royal Palms.

Sam B este un rapper din New Orleas, fiind present pe insula Banoi, deoarece a fost angajat de Royal Palms Resort ca sa interpreteze melodia Who Do You Voodoo, la un hotel cu o prestanta mare. Acesta a avut un trecut zbuciumat, in viata acestuia fiind prezente drogurile si abuzul de alcool.
Logan este un cantaret, avand un success foarte mare si o viata foarte buna din toate punctele de vedere, acesta avand o stare materiala foarte avansata, dar si un trecut zbuciumat, fiind implicat intr-o cursa de strada care s-a soldat cu un accident tragic, unde, acesta a omorat o tanara femeie, sis i-a fracturat propriul genunchi, iar cariera sa de sportive incetand din momentul accidentului la genunchi.

Purna este un ofiter angajat la New South Wales Police Force. Dupa pierderea carierei sale, cand aceasta a impuscat un copil, Purna s-a angajat ca bodyguard pentru VIP-uri, calatorind prin toate locurile periculoase din lume.

Jocul acesta a reusit sa ne ofere o grafica foarte frumoasa si realista, si deasemenea niste privelisti de neuitat, dar povestea pe care acesta ne-a oferit-o nu a fost foarte reusita, a fost acceptabila, dar in concluzie, jocul are potential, iar de la noi primeste nota 8.5.

Nota: 8.5/10
Scris de: Isar Catalin| 07.09.2011