12 septembrie 2011

REVIEW: Men of War: Vietnam

De data aceasta, ai posibilitatea sa iti pui la incercare abilitatile militare pe care crezi sau le-ai dobandit in urma multor ore de jocuri, care aveau in rol principal armata, si tacticile militare, reusind sa te simuleze, si sa te invete lucruri noi, pe care nu le stiai pana acum, sau nu le experimentasei niciodata inainte. Cam acesta este rolul jocului Men Of War: Vietnam, avand in rol principal razboiul dintre vietnamezi si americani, punandu-ti la dispozitie cate o poveste pentru fiecare tabara, lasandu-te sa iti pui toate abilitatile la incercare, pentru a supravietuii in urma atacurilor pe care inamicii ii lanseaza impotriva echipei tale, sau desigur, sa incerci sa pui la punct cat mai bine atacurile pe care tu le lansezi impotriva inamicilor tale, si sa-ti imbunatatesti tacticile de lupta si de defensiva, invatand unele lucruri esentiale pe care ar trebui sa le sti in jocurile strategice, deoarece aici se schimba radical toate elementele, fata de jocurile FPS sau TPS, aici trebuind sa ai pusa la punct o tactica de lupta si de aparare cat mai avansata, pentru a le face fata viitorilor inamici.

Jocul are o gama variata de addon-uri, avand atat patch-uri de imbunatatirea performantei si rezolvarea unelor bug-uri, si deasemenea, jocul mai are cateva Standalone Expansion Packs, care le puteti juca fara a avea primul joc din aceasta serie, intitulat Men of War, iar acestea sunt urmatoarele: Man of War: Red Tide, Man of War: Assault Squad si desigur, ultimul Standalone Expansion Pack care a aparut luna aceasta, este jocul despre care vorbim in acest review, mai exact Man of War: Vietnam, care a fost dezvoltat de Best Way, si a fost publicat de 1C Company, folosind engine-ul GEM 2 Engine, fiind lansat pe piata jocurilor video pe in anul 2011, in luna Septembrie.

In acest joc, tot ce conteaza sa stiti, si un lucru benefic pentru dumneavoastra pentru a putea termina jocul cu brio, este tactica ofensiva si defensiva pe care dumneavoastra o adoptati. Astfel incat, cand sunteti in modul ofensiv, va trebui sa va controlati orice miscare, si sa va conservati atat energia soldatilor pe care ii aveti disponibil, cat si atacul pe care va trebui sa il lansati impotriva inamicilor, care va vor ataca din toate partile, iar pentru a le putea face fata foarte bine, cea mai buna metoda este sa combinati ofensvia cu defensiva, si dupa cum am mai spus, sa tineti cont de orice miscare faceti, si sa calculate fiecare pas inainte de a-l face. Cat despre tactica defensive, aici se schimba totul. Va trebui sa stiti sa va create locuri speciale care va vor oferi sansa de a va proteja de atacul inamicilor, dar si de a le face fata, si de a nu va cucerii baza pe care dumneavoastra a-ti infintat-o, sau pe care pur si simplu a-ti cucerit-o.

Jocul acesta, nu are o poveste anume, ci este povestea razboiului dintre americani si vietnamezi, un razboi foarte sangeros si dur, soldandu-se cu multe victime, si din pacate, cu lupta pierduta de americani in fata vietnamezilor. Jocul incearca sa recreeze toate actiunile pe care ambele tabere le-au facut de-a lungul razboiului, si sa simuleze cat mai bine fiecare miscare a soldatilor, punandu-ne la dispozitie o grafica destul de buna pentru un joc de strategie, dar si o poveste uimitoare, bazata pe razboiul dintre americani si vietnamezi.

Cat despre gameplay-ul din acest joc, acesta a fost destul de reusit, reusind dupa cum am mai spus sa simuleze toate miscarile de razboi, iar tu, fiind pus in pielea celui care comanda orice miscare a soldatilor, putand sa selectezi cate un soldat in parte si sa-i atribui cate o actiune benefica pentru dumneavoastra, sau sa selectati grupuri de soldati, cu care sa va aparati impotriva atacurilor pe care inamicii dumneavoastra le planuiesc, sau in cel mai bun caz, sa atacati taberele inamicilor dumneavoastra, si desigur, sa reusiti si sa o cuceriti.

Din partea noastra, jocul merita jucat, punandu-ne la dispozitie elemente foarte ingenioase in materie de gameplay, o poveste foarte bine realizata, o grafica cat de cat buna, dar din pacate, o optimizare cam nepotrivita, jocul consumand putin cam multe resurse pentru un joc de strategie. Toate aceste elemente, il ajuta pe acest joc sa obtina din partea noastra un scor de 80%.

Scris de: Isar Catalin| 12.09.2011