9 octombrie 2011

Review pentru Driver San Francisco

Curse de mașini, urmăriri, și desigur accidente. Acestea sunt cuvintele care definesc proaspătul lansat joc numit Driver San Francisco, făcând parte din seria Driver, fiind dezvoltat de Ubisoft Reflections și publicat de către Ubisoft. Momentan, nimic special, doar câteva date tipice despre joc, și o mică caracterizare a acestuia. La prima vedere, jocul pare să fie unul simplu, având scenariul tipic unui joc de genul acesta, dar dacă jucați jocul, și avansați în povestea acestuia, o să observați treptat treptat, că jocul nu este unul așa de tipic sau de simplu, ci este un joc foarte bine gândit, care ne pune la dispoziție o poveste cam întortochiată, lăsându-ne cu ochii în soare câteodată, dar desigur, puțin mai târziu venind și concluzia sau lucrul pe care acesta vroia să ni-l spună mai devreme, dar nu prea detaliat și explicit. Driver San Francisco este continuarea predecesorului său, numit Driv3r, care a fost lansat în anul 2005, pe data de 15 Martie, în care, era același scenar tipic care este prezent și in Driver San Francisco, dar fără unele îmbunătățiri pe care San Francisco ni-le oferă. Jocul vine ca o continuare a lui Driv3r, evenimentele din San Francisco având loc la doar 6 luni după cele petrecute în Driv3r, punându-ne în pielea lui John Tanner, dezvăluindu-ne că John Tanner și Charles Jericho au supraviețuit în urma focurilor de arme trase în Istanbul.
Mașina pe care John Tanner obișnuia să o conducă, este un Dodge Challenger R/T.

Jocul ne întâmpină cu modificări majore, față de Driv3r, prima modificare majoră pe care o putem observă de îndată ce intrăm în joc, este meniul, fiind mult mai bine realizat și mai bine organizat, punându-ne la dispoziție o mulțime de lucruri noi, dar și de lucruri tipice, precum ar fi Opțiunile jocului, Setările grafice dar și audio, și desigur, Setările controalelor din acest joc, putând să ne configurăm după placul nostru controalele.

La capitolul grafică, acest joc ne-a întrecut toate așteptările având o grafică realistică, fiind prezente multe elemente glossy care fac jocul mult mai atrăgător, mult mai realistic, texturile fiind de o calitate superioară, iar elementele tipice, precum soarele sau cerul ne-au lăsat un gust destul de plăcut, reușind să ne facă o impresie destul de bună pentru a continua să jucăm jocul, până la finalul acestuia, și dece nu, și după finalul poveștii pe care acesta ne-o pune la dispoziție, putând să explorăm întregul oraș de la bordul unor mașini foarte frumos deatliate, fiecare mașină având camera interior, fiind un element foarte căutat în majoritatea jocurilor cu mașini, și care, din păcate doar câteva ni-l pun la dispoziție.

În primul rând, putem observa mașinile foarte variate care au fost alese să apară în acest joc, făcându-și apariția automobile de la cele clasice, care au fost lansate în anii 1960, până la cele mai puternice automobile și cele mai moderne, având o gamă foarte variată, având de unde să ne alegem, deoarece jocul conține mașini din belșug, având circa 200 de modele licențiate, fiind prezente camioane, mașini de poliție, ambulanțe, autobuze și dubițe, dar și turisme.
Una dintre nenumăratele urmăriri pe care Driver San Francisco ni-le pune la dispoziție!

Un nou lucru pe care îl putem întâlni în acest joc, este modul numit Shift, care ne ajută să explorăm și mai mult orașul San Francisco, putându-ne teleporta în orice mașină care traversează orașul, prin simpla apăsare a tastei Shift. Desigur, acest mod ne îndrumă și la următoarele misiuni pe care trebuie să le completăm pentru a putea avansa și mai mult în joc, sau pentru a completa misiunile secundare, pe care acesta ni-le oferă, putând câștiga banii pe care îi vom cheltuii pe mașini, sau pentru a ne upgrada anumite lucruri utile pentru avansarea în joc, sau pentru a ne upgrada mașinile pe care deja le deținem.

Fiecare misiune din joc, pe care noi o vom termina, sau poate vom încerca să o terminăm, are fiecare povestea ei proprie, dezvăluindu-ne încă o parte din povestea inițială a jocului, și ne deschide anumite ”ușite”, care ne vor ajuta în avansarea în joc și în înțelegerea poveștii mai bine. Deasemenea, misiunile ne vor mai debloca anumite părți din oraș, la început orașul fiind restricționat la doar o parte unde ne vom putea ”juca” cu mașinile pe care acesta ni-le pune la dispoziție, iar după ce vom avansa și mai mult în joc, anumite părți ale orașului ni-se vor debloca, și anumite mașini își vor face apariția în acea parte a orașului.

Povestea jocului începe brusc, fiind prezenți la evadarea unui criminal care a fost încarcerat cu ajutorul lui John Tanner, care din păcate pentru Tanner, și din fericire pentru acesta, reușește să evadeze, și să creeze o mulțime de probleme poliției si civililor. În urma urmăririi între Tanner și criminal, Tanner pierde controlul mașinii sale, conducând un Dodge Challenger R/T, și este lovit în plin de un camion, care circula cu peste 100km/h, provocându-i leziuni grave lui Tanner, iar puțin mai târziu, acesta fiind în comă la spital, trăind din plin o amnezie gravă, în care acțiunea jocului se petrece ( toate lucrurile pe care noi le vom face de la accidentul pe care Tanner l-a avut petrecându-se doar în mintea acestuia, deoarece avea amnezie).
Mașinile de poliție urmărind suspectul care le-a cauzat probleme!

În concluzie, jocul ne aduce pe micile noastre ecrane șansa de a explora orașul San Francisco, și de a pilota o mulțime de mașini, de la cele vechi și slabe, până la cele moderne și puternice, oferindu-ne acțiune din plin, urmăriri din plin, o grafică deosebit de frumoasă și de bine realizată, o poveste foarte bine gândită și foarte bine explicată, care nu se găsește în majoritatea jocurilor, și desigur, un open-world foarte prietenos, putând doar să conducem și să ne relaxăm, sau să facem parte dintr-o urmărire generală, să creem multe accidente, și să ne teleportăm dintr-o mașină în alta. Acest joc, ne pune la dispoziție doua stiluri de joc: stilul de joc relaxat sau stilul de joc haotic. Jocul primește de la noi nota 8, fiind dezamăgiți că jucătorul este practic ”blocat” în mașini, neputând să explorăm orașul San Francisco la picior, dar fiind uimiți de detaliile care au fost prezente în acest joc, și de modul Shift, prin care puteam accesa toate mașinile din acest joc, care circulau pe străzile din San Francisco.